Hi Ladies!

I am French and my husband got recently relocated to NYC by his Company.
We don't have many friends across here (yet) and I seriously miss the company of my friends! So...I was thinking about creating a little "club" for ladies in my situation or similar...wishing to meet up occasionally in nice places, have a laugh, and do fun and cultural stuff together in this wonderful city...

This club would be open to fun women, French or simply Francophile, of all ages.

If you want to join us, e-mail me on mjcastaigne@gmail.com so I can keep you up-to date or simply become a member of Les FNYC sur FB! 


A tres bientot!!! 

Marie-Julie :o)







NYC.jpg

gigli_ormond_12_1998.jpg

You need to be a member of New York in French to add comments!

Join New York in French

Email me when people reply –

Replies

  • Bonjour Anne,

    Si tu es toujours interessee, n'hesite pas a me donner ton adresse e-mail afin que je puisse t'inclure dans mes e-mail shots!
    A tres bientot.
    Julie

    Anne Conet-Nguyen Ba said:
    Bonjour Marie-Julie,

    J'habite a Brooklyn avec mon mari et mon fils de 9 ans. Comme toi, je suis nouvelle ici (depuis 5 mois...) et je serais ravie de participer a ton "club" de desperate housewives !

    A bientot
    Anne.
  • Bonjour,
    Je m'appelle julie , j'ai 30 ans , nous avons emmenage avec mon mari sur NY en novembre,.Je n'ai pas eu l'occasion de recontrer beaucoup de personne et j'aimerai faire partie de votre club, pour papoter, m'amuser et decouvrir avec d'autres, toutes les facettes culturelle de cette ville. J'ai tres envie de participer a l'une de vos rencontres, est ce que tu pourrai m'envoyer la prochaine invite? Merci
    Julie.
    Mon adresse e-mail: j_marlhens26@hotmail.com
  • Bonjour Marie-Julie,
    Je suis Francaise moi aussi (originaire de Lille) et vis dans le Westchester (20 min de NY en train) depuis 2000.
    J'ai divorce en 2003 et ai 2 enfants de 15 & 13 ans. Peux tu s'il te plait m'ajouter sur ta liste de filles/
    Je serais ravie de toutes vous rencontrer et de papoter en Francais!
    Mon adresse email: benemullier@gmail.com
    A bientot j'espere,
    Benedicte
  • Moi aussi je serais partante pour retrover quelques filles de temps en temps. Je vais souvent a Manhattan et ca me permettrait de preatiquer un peu mon francais:-)
  • I am from Cote d'Ivoire and have been living in NYC for 18 years. I will like to be part of a ladies "club". Can be reached at bassomou@gmail.com. Thank you
  • Salut Mimi,
    Il y a une soiree tres sympa ou pas mal d'entre mous vont se retrouver lundi prochain au Cellar du Bryant Park Hotel. N'hesite pas a me faire parvenir ton adresse e-mail afin que je puisse te faire suivre l'invit'. Ciao Julie

    Mimi Cadreau said:
    Hi Marie- Julie,

    I would love to meet up ! Fais moi savoir ou et quand et je serais heureuse de rencontrer d'autres compatriotes francaises ! Je me rends compte en lisant les "posts" qu'il y a beaucoup de nanas tres sympas sur NY et j'adorerais vous rencontrer toutes. Je suis aussi mariee a un americain (ce qui limite un peu mon club de francophones) et mes cops francaises me manquent egalement !

    Let me know!
  • Why am I the only one to notice the irony that the picture you posted is from "Sex And The City?" :)
  • Hi to everyone/Bonjour a toutes!

    I'm a native NYer but I moved back to NY from Paris after having my first child in 2005. I decided to stay home to raise my kids (now there are 2). It is a 180 degree turn from my previous life when I had a social life and lots of women friends. Most of all I miss my girlfriends back in Paris and the opportunity to derouille (de-rust) my french. As I am with the kids during the week I would be available to meet with you on Friday evenings or on the weekend when my husband or mother can babysit.

    Marie-Julie, have you been out yet with anyone? Love to know how that went. Would you be interested in getting a few girls together for Cosmos a la Sex in the City sometime soon?

    a bientot,
    Natalie

    email: natagand@yahoo.fr
  • Hello Marie-Julie,

    Mon mari est américain et je suis à NY depuis un peu plus d'un an... je trouve cette idée de club géniale!
    J'adore tout ce qui est sorties culturelles: musées, expos, concerts. Je suis moi-même dans le domaine artistique.

    Pour m'écrire: arabelladonn@hotmail.fr

    A bientôt!
    Nathalie
  • MELIMELO RESTAURANT HAS A PRIVATE LITTLE ROOM FOR NO EXTRA CHARGES WHERE YOU COULD HAVE YOUR MEETINGS IF THE ROOM IS NOT RESERVE THAT DAY YOU ARE WELCOME TO USE IT WE ARE LOCATED IN MANHATTAN ON MADISON AVENUE BET 29 X30 STREET OUR WEB ADDRESS IS MELIMELO@MELIMELORESTAURANT.COM PHONE 1212 686 55 51
This reply was deleted.

Visit our bookstore

Visit our store