We are a family living on the UWS looking for a part-time nanny (live-out) starting at the end of March.  We have a 2 year old son and are expecting our second child in early May.  We are a bilingual family and are hoping to find someone who will speak exclusively to our children in French while helping me care for two little ones.  Responsibilities include: caring for the baby when I drop off our son at school or need to run errands, playing and taking our son to classes or play dates, light housekeeping and general house help while we adjust to having a newborn.   We are looking for a positive and enthusiastic person who will enjoy caring for an infant as well as a happy and energetic toddler.

- Approximately 20-30 hours a week  (flexible schedule a plus)

- Must be a native french speaker or speak with native level fluency

- Passionate and energetic with children

- non-smokers only

References required.   Please contact me if you're interested at jenbon57@yahoo.com

Thank you,

Jennifer

You need to be a member of New York in French to add comments!

Join New York in French

Email me when people reply –

Replies

  • Hello Jennifer
    Jai vu ton poste et suis intéressée j'ai une
    expérience aimant bcp les enfants... duis flexible
    côté horaires et je ne fume pas non.plud pour de plus
    amples informations me concernant n'hésiter pas a me
    contacter au 9292289215 ou au boudasandy84@yahoo.fr

    Merci.
  • Bonsoir Jennifer;

    Je m'appelle Laila, je suis une jeune Marocaine de 33 ans je réside ici depuis 2013 ( Corona Queens), j'ai un diplôme Universitaire mais ma grande passion c'est les enfants. Je suis Babysitter pour des enfants entre 5 mois et 10 ans , et je trouve que c'est un métier qui me va parfaitement, parce que j'aime beaucoup les enfants, je fais toutes sortes d'activités avec eux (pâtes a sel, peinture, pâte a modeler, promenade, jeux au parc, ... j'aime beaucoup leur faire réaliser des petites créations pour eux et pour leurs parents (cadres photos qu'ils peignent eux mêmes, etc..., poèmes...,) et ça plait beaucoup aux parents! je pense que c'est important d'avoir beaucoup de patience et de bien les aider à grandir. 

    Pour le moment je suis responsable de 2 enfants de 9 et 7 ans du Lundi au Vendredi de 4 h au retour des parents le soir et ma dernière expérience c'est avec un bébé de 3 mois que je m occupé 5 jr par semaine .
    Je cherche un poste full-time et votre offre me convient beaucoup, merci de me contacte pour plus d information au 917 388 6276 .

    NB: j'ai travaillé toujours sur Manhattanh 

This reply was deleted.

Visit our bookstore

Visit our store